۷ آبان ۱۴۰۳، ۸:۵۸

 مدیر مرکز راهبری و هماهنگی بانوان سازمان تبلیغات اسلامی:

باید با روایت‌گری صحیح به معرفی زنان فرهیخته پرداخت

باید با روایت‌گری صحیح به معرفی زنان فرهیخته پرداخت

زنجان- مدیر مرکز راهبری و هماهنگی بانوان سازمان تبلیغات اسلامی گفت: باید با روایت‌گری صحیح به معرفی زنان فرهیخته پرداخت، از این رو پیوند زدن هویت مطلوب با میدان یکی دیگر از رویکردها است.

سارا طالبی در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه امروز در بدنه مردمی ظرفیت‌ها و دغدغه‌های زیادی وجود دارد، افزود: در حوزه بانوان در سطح کشور نیازمند تقویت جدی هستیم.

وی با اشاره به اینکه وقتی ظرفیت‌های استان را بررسی می‌کنیم باید به شرایط استان نیز توجه کنیم، اظهار کرد: امروز نیاز داریم که در بخش بانوان در سراسر کشور توجه ویژه‌ای صورت گیرد، هر چند شاهد فعالیت خوب برخی از شهرستان‌های استان زنجان در این زمینه بودیم.

طالبی با تاکید بر اینکه باید ارتباط ستاد با شهرستان‌های استان زنجان جدی‌تر شده و این سفرها بیشتر شود، ادامه داد: بحث روضه‌های خانگی یکی از همین ظرفیت‌ها است که خوشبختانه این فرصت را داشتیم که مهمان همسر چند تن از خانواده شهدا که هم اهل علم و هم اهل معنویت هستند، باشیم.

روضه‌های خانگی نشانه اصالت حرکت تبلیغی در زنجان است

وی یادآور شد: روضه‌های خانگی نشانه اصالت حرکت تبلیغی در زنجان است و ما به عینه دیدیم که بانوان زنجانی هر کدام به طور مستقل بخشی از کار را در این زمینه در دست گرفته‌اند.

مدیر مرکز راهبری و هماهنگی بانوان سازمان تبلیغات اسلامی با بیان اینکه پاتوق دخترانه «مأوا» یکی از برنامه‌های خوبی بود که در زنجان برگزار شد و چند تن از بانوان زنجانی اقدام به برگزاری این پاتوق کردند، افزود: به اعتقاد ما این برنامه محفل بسیار مناسبی برای مطالعه کتاب بود و بانوان توانمند زنجانی این ظرفیت را به وجود آورده بودند.

طالبی با تاکید بر اینکه خانواده و زن محور مسائل مهم تبلیغ هوشمند بوده و سازمان تبلیغات اسلامی باید کمک کند تا ادبیات دقیق اسلامی در این خصوص جاری و ساری شود، خاطرنشان کرد: یکی از محورهای اصلی در مرکز راهبری بانوان در قالب گفتمان‌سازی، شعار «نه زن شرقی، نه زن غربی» است، این در حالی است که در بسیاری از مواقع امتداد نگاه زن اسلامی را در مسائل مختلف در نظر نگرفتیم.

وی به مهم‌ترین چالش‌ها و آسیب‌ها در حوزه بانوان اشاره کرد و با یادآوری اینکه جمعیت، حجاب، طلاق، نشاط و … از جمله مباحثی بود که در حوزه بانوان مورد بررسی قرار گرفت، عنوان کرد: به این نتیجه رسیدیم که نقطه اصلی مسئله زن، مسئله هویتی است. یعنی زن احساس نمی‌کند که هویت وی در قالب یک زن مسلمان، هویت ارزشمند و قابل توجهی است، به همین خاطر سعی می‌کند هویت خود را در قالب‌های دیگری شکل داده و خلاءهای خود را به نوعی جبران کند.

طالبی با تاکید بر اینکه باید بتوانیم این هویت را به عنوان هویت مطلوب نهادینه کرده و آن را گفتمان‌سازی کنیم، گفت: با توجه به حجم مخاطب برای گفتمان‌سازی هویت مطلوب زن، به رویکردهایی نیاز داریم که یکی از این رویکردها بحث استفاده از فناوری روایت است.

وی با ابراز تأسف از اینکه زنان شاخص کشور در فضای رسانه‌های انیمیشنی و فضای حقیقی شناخته شده نیستند و کاراکترهای ارزشمندی که بتوان آن‌ها را به عنوان الگو خطاب کرد، نداریم، ادامه داد: باید با روایت‌گری صحیح به معرفی زنان فرهیخته ارزشمند پرداخت، از این رو پیوند زدن هویت مطلوب با میدان، یکی دیگر از رویکردها است؛ چرا که نمی‌خواهیم اقدامات در حد شعار باشد.

مدیر مرکز راهبری و هماهنگی بانوان سازمان تبلیغات اسلامی با تاکید بر ضرورت ورود بانوان فرهیخته به بستر فضای مجازی، خاطرنشان کرد: اگر دانشجویان و فرهیختگان ما در فضای مجازی داخلی تولید محتوای فاخری داشته باشند، این تولیدات باید به مرحله باورمندی برسد؛ چرا که روایت‌گری مطلوب منتج به الگوگیری خواهد شد.

کد خبر 6270836

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha